Navigácia

Štatút rady

Štatút
Rady ministra školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky

na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami
 
Gestorský útvar: Sekcia vysokých škôl                                        
 
Čl. 1
Zriadenie a postavenie rady

 
Minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „minister“) zriaďuje osobitný poradný orgán Radu ministra na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami (ďalej len  „rada“).  
 
Čl. 2
Pôsobnosť rady


Do pôsobnosti rady patrí prerokovanie
a) návrhov všeobecne záväzných právnych predpisov, usmernení, opatrení a správ v oblasti podmienok štúdia študentov so špecifickými potrebami,
b) návrhov práce špeciálnych pedagogických pracovísk na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami1) financovanej z účelovej dotácie ministerstva a návrh rozpočtu na jej zabezpečenie,
c) správy o činnosti špeciálnych pedagogických pracovísk na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami,
d) ďalších dokumenty a návrhy členov rady týkajúce sa pôsobnosti rady.
 
 
Čl. 3
Zloženie rady

 
1. Rada je kolektívnym orgánom, ktorý má 11 členov vrátane predsedu.
2. Členov rady vymenúva a odvoláva minister.
3. Členmi rady sú

a) jeden na návrh Slovenskej rektorskej konferencie,
b) jeden na návrh Rady vysokých škôl,
c) jeden na návrh Študentskej rady vysokých škôl,
d) dvaja na návrh špeciálnych pedagogických pracovísk na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami,
e) piati na návrh vysokých škôl a neziskových organizácií a občianskych združení z odborníkov na túto problematiku.
 

4. Administratívne činnosť rady zabezpečuje tajomník rady.
5. Členstvo v rade zaniká:

 a) písomným oznámením člena predsedovi o vzdaní sa funkcie,
 b) odvolaním člena rady,
 c) smrťou člena rady,
 d) uplynutím dvoch rokoch od vymenovania,
 e) ukončením činnosti rady.

6. Členstvo v rade je nezastupiteľné a čestné.

Čl. 4
Práva a povinnosti

  1. Predseda rady
    a) je zodpovedný za činnosť rady,
    b) zvoláva zasadnutie rady a navrhuje jeho program,
    c) vedie zasadnutie rady,
    d) schvaľuje záznam zo zasadnutia rady,
    e) je zamestnancom ministerstva,
    f) informuje ministra o činnosti rady,
    g) predkladá ministrovi návrhy na menovanie a odvolanie členov rady.

    2. Člen rady

a) zúčastňuje sa zasadnutia rady,
b) vyjadruje sa k prerokúvaným materiálom,
c) môže iniciatívne predkladať návrhy a odporúčania ministerstvu.

3.Tajomník rady

a) zabezpečuje zasadnutia rady po organizačnej, technickej a programovej stránke,
b) zabezpečuje komunikáciu medzi členmi rady,
c) vyhotovuje záznam zo zasadnutia rady,
d) plní ďalšie úlohy, ktorými ho poverí predseda rady.

4. Tajomník rady je zamestnancom ministerstva, ktorého do funkcie vymenúva a z funkcie odvoláva predseda rady.

 
Čl. 5
Spôsob rokovania rady

 
 

  1. Zasadnutia rady zvoláva predseda rady podľa potreby, najmenej dvakrát do roka. Harmonogram zasadnutí rady sa spravidla dohaduje na rok vopred. Ak nebol termín zasadnutia rady dohodnutý vopred, rokovanie sa zvoláva najmenej dva týždne pred jeho konaním, a to zaslaním pozvánky, návrhu programu a podkladov elektronickou formou na emailovú adresu člena rady.
  2. Vo výnimočných prípadoch môže predseda rady požiadať o stanovisko alebo pripomienky členov rady aj mimo zasadnutia, spôsobom rokovania per rolam.
  3. Rokovanie rady vedie predseda rady. V prípade jeho neprítomnosti na rokovaní rady ho zastupuje ním poverený člen rady.
  4. Na rokovanie rady môžu byť prizvaní ďalší odborníci k diskutovanej téme, autori prerokúvaného materiálu alebo zamestnanci ministerstva.
  5. Rada rokuje na základe pripraveného programu. Materiály na zasadanie rady sa predkladajú tajomníkovi rady v elektronickej forme, ktorý ich distribuuje členom rady. O dodatočnom návrhu na zaradenie ďalšieho bodu do programu rokovania rozhoduje predseda rady.
  6. Podklady na rokovanie rady pripravujú spravidla špeciálne pedagogické pracoviská na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami podľa dohodnutého plánu úloh.
  7. Účastníci zasadnutia potvrdzujú svoju prítomnosť podpisom na prezenčnej listine.
  8. O priebehu zasadnutia vyhotoví tajomník záznam, ktorý sa po schválení predsedom rady rozošle všetkým členom rady. Úlohou rokovaní rady je získanie názorov členov rady k prerokúvaným otázkam. K jednotlivým bodom rokovania rada neprijíma uznesenia.
  9. Zasadnutie rady je neverejné, ak rada nerozhodne inak.

 
Čl. 6
Financovanie činnosti rady

 
1. Finančné prostriedky na činnosť rady zabezpečuje ministerstvo v rámci rozpočtu sekcie vysokých škôl.
2. Členom rady sa uhrádzajú náklady na cestovné na miesto rokovania rady (s výnimkou leteckej dopravy a taxi služby). Úhrada nákladov pri použití vlastného motorového vozidla sa uskutočňuje do výšky nákladov verejnej dopravy. Úhrada je realizovaná refundáciou na základe doložených originálnych dokladov doručených na ministerstvo.
3. Z titulu členstva v rade nevzniká členom rady nárok na finančnú odmenu. To nevylučuje uzatvorenie zmluvného vzťahu medzi ministerstvom a členom rady za účelom plnenia konkrétnych úloh za odmenu na základe dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru.

 Čl. 7
Záverečné ustanovenia

 

  1. Činnosťou rady nie je dotknutá pôsobnosť a zodpovednosť ostatných poradných orgánov ministra.
  2. Administratívne zabezpečuje činnosť rady ministerstvo. Zasadnutia rady sa spravidla uskutočňujú v špeciálnych pedagogických pracoviskách vysokých škôl na podporu štúdia študentov so špecifickými potrebami.
  3. Štatút možno meniť a dopĺňať písomnými dodatkami.

 
Čl. 8
Účinnosť


Štatút rady nadobúda účinnosť 15.06.2013.
 
 
                                                                                                              minister
 

Skočiť na začiatok stránky