Navigácia

Vzdelávací nástroj Aaronova dilema

Úrad Vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR) v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu a Impact Games predstavili 24. júna aplikáciu Aaronova dilema. Ide o vzdelávací nástroj v podobe mobilnej hry, ktorej účelom je vzdelávať v polarizujúcej téme prostredníctvom vlastnej skúsenosti.

Aaronova dilema bola predstavená na online diskusii s názvom Ako nám hry pomáhajú učiť (sa) o ťažkých témach? Príbeh sýrskeho utečenca Aarona, ktorej záznam môžete nájsť tu. Na podujatí diskutovali Miroslava Pinková z UNHCR, Denisa Močková zo Slovenskej agentúry pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu (SlovakAid), Veronika Golianová z Impact Games a moderátorom diskusie bol Roman Vizváry z programu Butterfly Effect.

Prítomní hovorili o tom, ako môžu hry pomôcť vzdelávať o ťažkých a polarizujúcich témach, akými sú napríklad migrácia a utečenectvo, a priamo aj o mobilnej hra Aaronova dilema a ako prebiehal proces jej vývoja.

Aaronova dilema je naratívna adventúra postavená na rozhodnutiach a ich dôsledkoch. Aaron je ambiciózny študent medicíny, ktorého konflikt v jeho rodnej Sýrii prinúti vybrať si medzi opustením svojho domova a nebezpečenstvom občianskej vojny. Hráč môže Aaronovi pomôcť s ťažkými rozhodnutiami na jeho strastiplnej ceste plnej prekážok. Hra obsahuje viacero koncov na základe rozhodnutí hráča a umožňuje mu učiť sa na vlastných skúsnostiach. Aaronova dilema je určená pre širokú škálu vekových skupín. Prototyp hry vznikol v rámci vzdelávacieho programu Butterfly Effect.

Aaronova dilema je dostupná na Google Play a na App Store.

Skočiť na začiatok stránky