Organizačné zmeny v základných školách
Zavádzanie nového štátneho vzdelávacieho programu, ktorý je postavený na troch vzdelávacích cykloch a päťročnom prvom stupni vzdelávania, si vyžaduje aj organizačné zmeny v školách.
V tejto súvislosti vznikla Pracovná skupina k organizačným zmenám v základných školách (ďalej len “PSOZZŠ”). Jej cieľom bolo participatívne hľadanie optimálnych riešení týchto zmien vo fungovaní škôl. Skupina bola vytvorená v gescii štátneho tajomníka Slavomíra Partilu. V PSOZZŠ mali svoje zastúpenie organizácie reprezentujúce zriaďovateľov škôl, školské asociácie, združenia a samosprávy, vzdelávanie menšín a relevantné sekcie ministerstva školstva.
Uskutočnili sa tri stretnutia. Cieľom stretnutí bolo prediskutovať s členmi PSOZZŠ, ktorí zbierali podnety priamo z terénu, dokumenty ponúkajúce modelové riešenia pre školy a postup pri ich zavádzaní.
Výstupom práce PSOZZŠ sú tieto dokumenty:
- Organizačné zmeny v základných školách
- Návod pre školy a zriaďovateľov, ako postupovať po výbere daného modelového riešenia.
- Príloha č. 1: Modelové riešenia organizačných zmien v základných školách
- Zhodnotenie pozitív a negatív každého riešenia po pracovno-právnej, organizačno-právnej, pedagogickej, priestorovej, finančnej a geografickej stránke.
- Zozbierané informácie z terénu a roztriedené do jednotlivých oblastí.
- Príloha č. 2: SWOT analýza modelových riešení organizačných zmien v základných školách
- Výhody/nevýhody, príležitostí/riziká.
- Zjednodušený prehľad na základe informácií z prílohy č.2.