» Aktuality » Minister Peter Plavčan diskutoval o školách s rešpektom

Minister Peter Plavčan diskutoval o školách s rešpektom
24.11.2016

„Aj ja som sedel v prvej lavici pri katedre učiteľa,“ odpovedal Peter Plavčan, minister školstva, vedy, výskumu a športu SR mladému spolumoderátorovi Tadeášovi Klimanovi z Edulienky na medzinárodnej konferencii „Školy s rešpektom“. Na podujatí sa deti pýtali dospelých, dospelí sa pýtali detí a spoločne diskutovali o tom, ako by mali vyzerať školy s rešpektom – školy, kde sa dospelí i deti vzájomne rešpektujú a vytvárajú prostredie, ktoré podporuje individuálne potreby každého dieťaťa.
Cieľom konferencie bolo predstaviť Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania Učiace sa Slovensko v kontexte medzinárodných trendov a skúseností s aktuálnou reformou vo Fínsku.
Minister vo svojom príhovore zdôraznil, že treba vrátiť vážnosť a úctu učiteľom a tomu prispôsobiť školské prostredie: „Každá škola si bude tvoriť imidž sama a mala by sa usilovať, aby deti a učitelia chodili do školy s radosťou,“ uviedol minister Plavčan. Takmer stovka účastníkov diskutovala aj o zmene klímy v školách, o právach všetkých detí, teda aj detí s rôznym znevýhodnením, vo vzťahu k vzdelávaniu, o možnostiach a pripravovaných zmenách v oblasti vzdelávania.
Marjaana Manninen, poradkyňa z Fínskej národnej rady pre vzdelávanie zdôraznila, že školy by sa mali zamerať na učenie sa, nie na testovanie. Podľa nej je dôležité, aby sa deti v škole cítili dobre a bezpečne, je potrebné rešpektovať ich individuálne potreby a napĺňať učebné osnovy tak, aby deti získavali zručnosti pre ich budúcnosť. Pripomenula tiež, že fínska reforma je úspešná najmä vďaka vysokej kvalite učiteľov i kurikula.
„Deti a mladí ľudia sú naši dôležití a rešpektovaní partneri. len dialóg a spolupráca všetkých aktérov, deti a mladých ľudí nevynímajúc, totiž dokáže priniesť výsledok, ktorý sa nielen udrží, ale ktorý budeme radi a spoločne zveľaďovať,“ uviedla Dana Rušinová, prezidentka Koalície pre deti Slovenska a správkyňa a výkonná riaditeľka Nadácie pre deti Slovenska.
Podujatie organizovala Koalícia pre deti Slovensko a Nadácia pre deti Slovenska s partnermi – medzinárodnou organizáciou Eurochild a Nadáciou Orange pod záštitou Veľvyslanectva Fínskej republiky.
Cieľom konferencie bolo predstaviť Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania Učiace sa Slovensko v kontexte medzinárodných trendov a skúseností s aktuálnou reformou vo Fínsku.
Minister vo svojom príhovore zdôraznil, že treba vrátiť vážnosť a úctu učiteľom a tomu prispôsobiť školské prostredie: „Každá škola si bude tvoriť imidž sama a mala by sa usilovať, aby deti a učitelia chodili do školy s radosťou,“ uviedol minister Plavčan. Takmer stovka účastníkov diskutovala aj o zmene klímy v školách, o právach všetkých detí, teda aj detí s rôznym znevýhodnením, vo vzťahu k vzdelávaniu, o možnostiach a pripravovaných zmenách v oblasti vzdelávania.
Marjaana Manninen, poradkyňa z Fínskej národnej rady pre vzdelávanie zdôraznila, že školy by sa mali zamerať na učenie sa, nie na testovanie. Podľa nej je dôležité, aby sa deti v škole cítili dobre a bezpečne, je potrebné rešpektovať ich individuálne potreby a napĺňať učebné osnovy tak, aby deti získavali zručnosti pre ich budúcnosť. Pripomenula tiež, že fínska reforma je úspešná najmä vďaka vysokej kvalite učiteľov i kurikula.
„Deti a mladí ľudia sú naši dôležití a rešpektovaní partneri. len dialóg a spolupráca všetkých aktérov, deti a mladých ľudí nevynímajúc, totiž dokáže priniesť výsledok, ktorý sa nielen udrží, ale ktorý budeme radi a spoločne zveľaďovať,“ uviedla Dana Rušinová, prezidentka Koalície pre deti Slovenska a správkyňa a výkonná riaditeľka Nadácie pre deti Slovenska.
Podujatie organizovala Koalícia pre deti Slovensko a Nadácia pre deti Slovenska s partnermi – medzinárodnou organizáciou Eurochild a Nadáciou Orange pod záštitou Veľvyslanectva Fínskej republiky.
Aktuálne témy
- Jarné prázdniny
- Dodatok č. 2 k VP pre žiakov ZŠ so ŠVVP
- Platové tarify v školstve od 1. 1. 2019
- Informačná platforma o Brexite
- Hľadáme hodnotiteľov pre OP Ľudské zdroje
- Nová smernica k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov
- Dodatok č. 1 k VP pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
- Pedagogicko-organizačné pokyny na školský rok 2018/2019 + dodatky
- Vzdelávacie štandardy pre nemecký jazyk pre školy s vyučovaním nemeckého jazyka
- Vzdelávacie štandardy pre ruský jazyk pre školy s vyučovaním ruského jazyka
- RUP pre gymnáziá - národnostné menšiny
- Dodatok č. 3 k ŠVP pre gymnáziá
- VP pre deti so zdravotným znevýhodnením - predprimárne vzdelávanie
- RUP pre žiakov ZŠ s vývinovými poruchami učenia - VJ národnostnej menšiny
- Dodatky k RUP a ŠVP pre ZŠ
Rýchly prístup
- Výzvy – Štrukturálne fondy EÚ
- Dotácie MŠVVaŠ SR
- Veda a technika na VŠ (VEGA, KEGA)
- Akreditácie
- Financovanie regionálneho školstva
- Štátne a školské vzdelávacie programy
- Verejné obstarávanie
- Uznávanie dokladov o vzdelaní zo zahraničia
- Petície
- Slobodný prístup k informáciám
- Informácie pre rodičov a žiakov
- Informácie pre zamestnancov rezortu
- Voľné pracovné miesta
- Odporúčania pre rodičov pri výbere materskej školy
- Duálne vzdelávanie
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
Iné stránky
- Agentúra na podporu výskumu a vývoja
- Antidopingová agentúra SR
- Centrum vedecko-technických informácií SR
- Domov Speváckeho zboru slovenských učiteľov
- Iuventa - Slovenský inštitút mládeže
- Metodicko-pedagogické centrum
- Národný ústav celoživotného vzdelávania
- Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania
- Štátna školská inšpekcia
- Štátny inštitút odborného vzdelávania
- Štátny pedagogický ústav
- Výskumná agentúra
- Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
- Centrálny informačný portál pre výskum, vývoj a inovácie
- Edičný portál
- Školský šport
-
eTwinning
- EPALE – Elektronická platforma vzdelávania dospelých v Európe