Navigácia

NÚCEM overuje kvalitu nových testov pre elektronické prostredie na 52 školách

     Žiaci v 52 základných a stredných školách z celého Slovenska budú počas najbližších dní testovať prvé úlohy, ktoré vytvorili učitelia v regiónoch v rámci národného projektu Zvyšovanie kvality vzdelávania v základných a stredných školách s využitím elektronického testovania. Dnes (pondelok 11. 11. 2013) Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) začne overovať kvalitu nových testov v elektronickom prostredí z matematickej a čitateľskej gramotnosti, budúci týždeň z nemeckého a anglického jazyka.
     Na skúšobnom testovaní sa zúčastňuje desať škôl z Prešovského kraja, po sedem škôl z Banskobystrického, Bratislavského a Žilinského kraja, po šesť škôl z Nitrianskeho a Košického kraja, päť škôl z Trenčianskeho kraja a štyri školy z Trnavského kraja. Záverečné vyhodnotenie kvality testov a úspešnosti žiakov zo skúšobného testovania bude známe koncom tohto roka. Z technického hľadiska sa na testovanie zatiaľ využíva dočasný testovací systém, ktorý v budúcnosti nahradí moderný testovací systém – ten je aktuálne predmetom verejného obstarávania.
     “V príprave na novembrové skúšobné elektronické testovanie sme využili praktické skúsenosti z októbra, keď sme úlohy vyskúšali na „minivzorke“ 11 škôl. Podľa vyjadrení žiakov a učiteľov z týchto škôl boli úlohy z matematickej gramotnosti veľmi zaujímavé. Žiaci tiež jednoznačne ocenili, že po skončení testu hneď vedia, ako v teste obstáli a koľko bodov z celkového počtu získali. V prípade cudzích jazykov odporúčam žiakom, aby si dávali väčší pozor na preklepy v slovách a viac sa sústredili,“ povedala riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská o poznatkoch z októbrového testovania. Riaditeľka tiež vysvetlila, že po druhom t. j. novembrovom kole po štatistickom vyhodnotení testov NÚCEM následne uvedené testy postúpi externým recenzentom na odborné posúdenie a až po ich kladnom stanovisku sa testy dostanú do elektronickej databázy testov.
     Podľa riaditeľky R. Kanovskej je overovanie kvality nových testov zo všeobecnovzdelávacích predmetov v školách veľmi dôležitou súčasťou národného projektu. Celkovo má totiž v rámci neho vzniknúť 30-tisíc originálnych testových úloh a 150 testov. Zámerom NÚCEM-u je vytvoriť podmienky na postupný prechod škôl na elektronické testovanie, ktoré patrí k štandardnej forme hodnotenia vedomostí žiakov vo vyspelých krajinách. Do národného projektu „Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania“ sa ku koncu októbra na Slovensku zapojilo už takmer 1 650 základných a stredných škôl, najviac - až 245, je z Nitrianskeho kraja.

Mária Grebeňová-Laczová
manažérka národného projektu

Facebook Zdieľať
Skočiť na začiatok stránky