Navigácia

Minister školstva Tomáš Drucker sa v Londýne inšpiroval efektívnym vzdelávaním

Minister školstva sa počas dvojdňovej pracovnej cesty v Londýne stretol s ministerkou pre zručnosti (Minister for Skills), barónkou Smithovou z Malvernu, ako aj so zástupcami organizácií, ktoré sa venujú vzdelávaniu v praxi, akademikmi či študentami slavistiky. Výsledkom týchto stretnutí je popri nadviazaní partnerstiev aj vznikajúca spolupráca pri vyhodnocovaní efektívnosti podporných opatrení.

Bilaterálne stretnutie ministra Druckera s ministerkou Smith bolo zamerané najmä na zručnosti, inklúziu a kritické myslenie. Zahŕňalo aj spoluprácu vo vysokoškolskom vzdelávaní a v behaviorálnom prístupe pri komunikácii so školami a rodičmi. Výsledkom bolo posilnenie výmeny skúseností v niekoľkých oblastiach školstva, vrátane vysokých škôl.

Spolupráca v oblasti vedy, výskumu a vysokého školstva medzi SR a Spojeným kráľovstvom bola predmetom stretnutia s prof. Richardom C. M. Moleom na University College London, po ktorej minister T. Drucker diskutoval s akademikmi a študentmi slavistiky o vzdelávaní a školstve na Slovensku. Následne navštívil Imperial College London, kde s akademikmi z katedry bioinžinierstva a jadrovej energetiky diskutoval o problematike výučby týchto odborov.

Minister navštívil aj organizácie, ktoré sa snažia inovatívnym spôsobom zlepšovať kvalitu školstva vo Veľkej Británii. Stretol sa so zástupcami organizácie Education Endowment Foundation (EEF), ktorej zámerom je nájsť opatrenia na kompenzáciu vplyvu sociálneho zázemia na vzdelávacie výsledky detí. Ide o výrazný problém aj v slovenskom kontexte. „EEF vyhodnocuje na základe výstupných dát z tisícov odborných štúdií, aké opatrenia skutočne fungujú a podporuje, aby sa k nim mohlo dostať čo najviac žiakov. Je to prístup, ktorým sa môžeme inšpirovať aj my pri aplikovaní zmien, ktoré robíme. Podporné opatrenia musíme robiť efektívne a zmysluplne aj s ohľadom na financie,“ dodal minister.

Tomáš Drucker navštívil aj inštitút Tonyho Blaira (Tony Blair Institute for Global Change), kde témou boli aplikácia umelej inteligencie vo vzdelávaní či meranie vplyvov inkluzívnych a podporných opatrení na lepšie výsledky žiakov v škole.

K už nadviazanej spolupráci sa minister stretol aj s členmi Behavioural Insights Team (BIT), ktorý sa aktívne podieľa na zlepšovaní verejných politík a na projektoch týkajúcich sa školstva a vzdelávania. Zámerom stretnutia bola špecifikácia možných behaviorálnych intervencií aj v slovenskom školstve. „K zefektívneniu procesov občas nechýba nič viac, ako ich správne zarámcovanie. Výsledky BIT nás môžu inšpirovať k novým opatreniam aj u nás, a preto sme sa rozhodli posilniť naše kapacity v tejto oblasti“, povedal minister.

Dvojdňový nabitý program nadväzoval na úspešnú návštevu Bruselu, kde minister T. Drucker  predstavil slovenskú reguláciu používania mobilov na základných školách, predložil viaceré návrhy na podporu konkurencieschopnosti Európy vo vzdelávaní a na rozvoj vidieckych oblastí.


Facebook Zdieľať
Skočiť na začiatok stránky