Špeciálnopedagogické poradenstvo
Špeciálnopedagogickú činnosť v školách a školských zariadeniach vykonáva špeciálny pedagóg. Špeciálny pedagóg, vykonávajúci činnosť najmä mimo poradenského zariadenia, je terénny špeciálny pedagóg
Špeciálnopedagogická činnosť je zameraná najmä na špeciálnopedagogické pôsobenie na zvyšovanie úrovne výchovného a vzdelávacieho prospievania detí špeciálnopedagogickými metódami, technikami a postupmi zodpovedajúcimi súčasným poznatkom pedagogických vied a stavu praxe a jej hodnotenie, používanie špeciálnopedagogických diagnostických metód, špeciálnopedagogické korektívne a reedukačné postupy.
Špeciálnopedagogická činnosť je zameraná najmä na špeciálnopedagogické pôsobenie na zvyšovanie úrovne výchovného a vzdelávacieho prospievania detí špeciálnopedagogickými metódami, technikami a postupmi zodpovedajúcimi súčasným poznatkom pedagogických vied a stavu praxe a jej hodnotenie, používanie špeciálnopedagogických diagnostických metód, špeciálnopedagogické korektívne a reedukačné postupy.
- Dyspraxia (PhDr. Eva Smiková, PhD., VÚDPAP)
- Rómske dieťa v škole (PhDr. Bronislava Kundrátová, VÚDPAP)
- Pripravenosť detí na vzdelávanie (PhDr. Eva Farkašová, CSc., VÚDPAP)
- Rozvíjanie grafomotoriky u detí predškolského veku (Mgr. Ľubica Kövérová, VÚDPAP)
- Hyperaktívne dieťa (PhDr. Alena Kopányiová, PhD., VÚDPAP)
- Hry na rozvíjanie sociálnych kompetencií žiakov 1. stupňa ZŠ (Doc. Mgr. Elena Lisá, PhD., VÚDPAP)
- Poruchy správania v školskom prostredí. Námety na výučbu slovenského jazyka a matematiky u detí s ADHD (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Ako predchádzať syndrómu vyhorenia a eliminovať jeho príznaky v profesii pedagóga (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Efektívne učenie alebo ako motivovať dieťa k osvojovaniu si školského učiva (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Rodičia a odborníci v starostlivosti o postihnuté dieťa (PhDr. Ľubica Kročanová, VÚDPAP)
- Predpoklady úspešnej integrácie detí so sluchovým postihnutím predškolského veku v MŠ (PhDr. Ľubica Kročanová, VÚDPAP)
- Praktické skúsenosti s integráciou detí so sluchovým postihnutím v materskej škole (PhDr. Ľubica Kročanová, VÚDPAP)
- Integrované vs. inkluzívne vzdelávanie nepočujúcich – jeho možnosti a limity (PhDr. Katarína Zborteková, VÚDPAP)
- Dyskalkúlia (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Kritériá školskej zrelosti (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Včasná integrácia detí so sluchovým postihnutím z pohľadu psychológa (PhDr. Ľubica Kročanová, VÚDPAP)
- Prečo je u detí s poruchou sluchu potrebné kontrolovať zrak? (PhDr. Katarína Zborteková, VÚDPAP)
- Didaktické hry a hry s pravidlami ako súčasť vyučovacieho procesu (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Ako pracovať s dyslektikom na vyučovaní (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Ako pracovať s dysortografikom na vyučovaní (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Nízka úroveň kresby dieťaťa? Neobratné dieťa pri kreslení? Tipy pre prácu s dieťaťom s dyspinxiou. (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)
- Učíme deti učiť sa (Mgr. Bibiana Filípková, VÚDPAP)