Školský digitálny koordinátor v NP edIT
Táto stránka bola určená pre školských digitálnych koordinátorov v NP edIT.
V rámci tohto projektu sa pilotne zavedie pozícia školského digitálneho koordinátora, s ktorou sa počíta v novele zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch. Táto pozícia bude finančne podporovaná vo vybraných školách, ktoré sa do projektu NP edIT zapoja na základe výzvy. Z projektov sa bude financovať približne 170 koordinátorov v základných a 180 koordinátorov v stredných školách po dobu jedného roka.
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.“
www.ludskezdroje.gov.sk www.esf.gov.sk www.minedu.sk
Náplň práce
Úlohou školského digitálneho koordinátora je koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť.
Náplňou práce školského digitálneho koordinátora nie je to isté ako to, čo tvorí náplň správcu siete IKT.
Z hľadiska potrieb digitálnej transformácie vzdelávania má digitálny koordinátor pôsobiť v troch základných oblastiach:
- vízia školy
- škola ako komunita aktérov
- škola ako vzdelávacie prostredie
V zmysle novely zákona č. 138/2019 Z.z. má školský digitálny koordinátor zabezpečovať:
- poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
- spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód, foriem a didaktických prostriedkov vo výchove a vzdelávaní,
- vzdelávanie zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
- aktuálny digitálny materiál ku vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
- pravidelnú informovanosť o aktuálnych možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
- poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
- administráciu online testovaní,
- dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.
Profesijný štandard digitálneho koordinátora vychádza z výstupu projektu IT Akadémia: Kompetencie a úlohy digitálneho koordinátora školy.
Ako môže škola získať školského digitálneho koordinátora
- Škola zareaguje na výzvu NP edIT zverejnenú na stránke MŠVVaŠ SR alebo na stránke NP edIT vyplnením online formulára.
- Pridelenie pozície bude realizované formou bodového hodnotenia na základe vopred stanovených kritérií.
- Realizácia pozície koordinátora sa môže uskutočniť nasledujúcimi spôsobmi:
- pedagogický zamestnanec na čiastočný úväzok,
- pedagogický zamestnanec na plný úväzok.
- V kooperácii s NP IT Akadémia zabezpečí MŠVVaŠ SR vzdelávanie školských digitálnych koordinátorov formou úvodného a priebežného vzdelávania.
Ako sa môžem stať školským digitálnym koordinátorom
Školským digitálnym koordinátorom sa môže stať pedagogický zamestnanec podľa § 6, ods. 1 Zákona č. 138/2019 Z. z.
Pre výkon pozície digitálneho koordinátora je potrebné absolvovať inovačné vzdelávanie (v rámci NP IT Akadémia). Tento vzdelávací program bude prebiehať prezenčne a dištančne.
Ďalšie informácie o NP IT Akadémia sa nachádzajú na tejto stránke: Stránka IT akadémie – Vzdelávanie pre 21.storočie.
Zmluvný vzťah školského digitálneho koordinátora so školou
Pre tento účel pripravilo ministerstvo vzor dohody o zmene pracovnej činnosti, resp. dodatok a metodické usmernenie k dodatku. Dokumenty nájdete nižšie v súboroch na stiahnutie.
- Finančné zúčtovanie
- 2. kolo výzvy (december 2021) - vyhodnotenie
- 1. kolo výzvy (august 2021) - vyhodnotenie
- Manuál pre prácu Školského digitálneho koordinátora
- Najčastejšie kladené otázky
- Prieskum spokojnosti s pozíciou 2022
- Webináre