T. Drucker: Záleží mi na tom, aby veci, ktoré fungujú pokračovali
Zmena vzdelávania detí a žiakov na základných školách, skvalitnenie stredného odborného vzdelávania, zabránenie odlivu mozgov či zlepšenie inklúzie a desegregácie – to sú hlavné priority ministra školstva Tomáša Druckera, ktorým sa chce po svojom nástupe venovať. Rovnako poukázal na potrebu riešenia generačnej chudoby, ktorá je podľa neho v kritickom stave.

Medzi dôležité témy, ktorým sa chce novovymenovaný minister venovať patrí zmena vzdelávania detí a žiakov na základných školách – kurikulárna reforma.
„Neprichádzam na rezort s ďalšou reformou. Som manažér a naozaj mi záleží na tom, aby veci, ktoré fungujú pokračovali a našou úlohou bude, aby sme správne implementovali kurikulárnu reformu,“ uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Tomáš Drucker. Zároveň je podľa neho dôležitá pomoc a podpora učiteľom zvládnuť zmenu vedomostného vzdelávania na získavanie vedomostí aj zručností.
Minister vidí skupinu problémov v strednom odbornom vzdelávaní. Za cieľ si dáva predovšetkým skvalitniť odborné vzdelávanie, aby na pracovnom trhu bol dostatok absolventov aj do praxe. Ďalšou úlohou je podľa neho zvýšiť kvalitu budúcich uchádzačov o vysokoškolské vzdelanie.
„Som zástanca výsledkovo orientovaného riadenia a to znamená, že chceme, aby naše vysoké školy boli viac orientované na výsledky a kvalitu,“ vysvetľuje Drucker. Ocenil zavedenie projektu s výkonnostnými zmluvami a dodal, že ak naozaj chceme, aby si študenti vyberali slovenské vysoké školy a neodchádzali do zahraničia, musia sa vysoké školy skvalitniť. Potrebné je tiež zamerať sa na vedu a výskum, ktoré by mali mať svoje miesto a boli orientované na výsledky a kvalitu.
V neposlednom rade za dôležitú tému minister považuje otázku inklúzie a desegregácie. „Som presvedčený, že je povinnosťou štátu pomôcť každému dieťaťu pri vzdelávaní, aby mohli v dospelosti viesť kvalitný a plnohodnotný život,“ dopĺňa minister.
Za veľký problém Slovenska tiež považuje výsledok udržiavania generačnej chudoby v mnohých rómskych aj nerómskych komunitách. „Máme tu vylúčené mnohé skupiny detí, ktorým sa nedostáva predpoklad základného budúceho a kvalitného života, pretože nezvládajú základnú školskú dochádzku.“ Túto tému preto považuje za jednu zo svojich priorít.
Na záver minister doplnil, že je jeho úlohou aj zmysluplne a účelne vyčerpať finančné prostriedky z Plánu obnovy a odolnosti SR, z Európskych štrukturálnych fondov.
Bývalý minister Daniel Bútora ocenil profesionálne preberanie rezortu. „Jedným z mojich kľúčových odkazov bolo, aby sme rezorte mali skutočný demokratický a participatívny dialóg. Je tu veľmi veľa veľkých cieľov a spôsobu ako ich dosahovať a pokladám za veľmi dobré, že aj ciele ministra, sú v mnohom veľmi podobné tým, o ktorých sme sa aj my rozprávali,“ povedal Daniel Bútora.
Novým štátnym tajomníkom pre vedu, výskum a vysoké školstvo sa stal Róbert Zsembera, ktorý sa dlhé roky venuje manažmentu vysokého školstva. Štátnym tajomníkom pre šport sa stal Ján Krišanda.
Link na video nájdete TU.
Facebook Zdieľať