» Aktuality » MPC pomohlo 200 základným školám didaktickými balíčkami

MPC pomohlo 200 základným školám didaktickými balíčkami
17.12.2013

Záhradnícke potreby, zariadenie do kuchynky, hudobné nástroje, športové potreby, spoločenské hry, knihy, technika, hygienické potreby. To všetko v týchto týždňoch postupne prichádza na 200 základných škôl v Banskobystrickom, Nitrianskom, Trenčianskom, Košickom a Prešovskom kraji. Pomôcky z didaktického balíčka pomôžu zatraktívniť celodenný výchovný systém, aby aj deti zo sociálne znevýhodneného prostredia trávili v školách viac času návštevou popoludňajších krúžkov a rôznorodých záujmových útvarov.
Didaktické pomôcky sú súčasťou národného projektu „Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“, ktorý je financovaný z operačného programu Vzdelávanie. Projekt realizuje Metodicko-pedagogické centrum, priamo riadená organizácia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Prihlásiť sa doň mohla každá základná škola, ktorú navštevuje viac ako 20 % žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Výsledkom je 27 617 žiakov, ktorí sa budú môcť vďaka poskytnutým pomôckam v nasledujúcich mesiacoch v škole venovať svojim obľúbeným činnostiam.
Každá škola si mohla zostaviť didaktický balíček podľa svojich potrieb a zamerania krúžkov, a to v hodnote 10 tisíc eur. Riaditeľka základnej školy vo Veľkom Šariši Alena Vargová ho vníma pozitívne: „Tento Národný projekt obohatil našu materiálno-technickú základňu školy o kvalitnú didaktickú techniku a učebné pomôcky, ktoré vieme využívať počas celodenného výchovno-vzdelávacieho procesu. Vďaka projektu sme otvorili nové oddelenie Školského klubu detí pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a získali sme dvoch asistentov učiteľa, ktorí sú obrovským prínosom pri práci s týmito deťmi. Vďaka dôslednej práci našich učiteľov sa zlepšila príprava na vyučovanie. Venujú jej pravidelný čas počas záujmovej činnosti.“
Hlavnou aktivitou projektu je zavedenie celodenného výchovného systému na základných školách, čo v praxi znamená zapojenie čo najväčšieho počtu detí do popoludňajších krúžkov a rôznorodých záujmových útvarov, ako sú napríklad Varíme, pečieme, Tvorivá dramatika, Tvorivé spracovanie materiálu či športové aktivity. „Cieľom projektu je zaujímavou a inovatívnou formou udržať deti čo najdlhšie v škole, umožniť im popoludňajšiu prípravu na nasledujúci deň potrebnú k zlepšeniu ich prospechu a venovať sa aktivitám, ktoré ich zaujímajú, dlhší čas,“ uviedla manažérka Eva Kaduková.
Ďalšou významnou aktivitou projektu je vzdelávanie učiteľov základných škôl s cieľom zlepšiť ich pripravenosť pri práci so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia. Do vzdelávania sa môže zapojiť každý učiteľ. Metodicko-pedagogické centrum navyše zverejnilo výzvu na tvorbu 1 000 učebných zdrojov pre žiakov. Učitelia projektových základných škôl budú za honorár vytvárať inovatívne učebné zdroje k voliteľným predmetom a záujmovým útvarom.
Vytvorených tak bude 400 pracovných miest na pozíciu pedagogický asistent, ktorým bude v rámci rozpočtu projektu hradená mzda v plnej výške. Asistenti učiteľa budú pomáhať pedagógom a vo svojej agende budú mať aj starostlivosť o komunikáciu medzi žiakom, školou a rodičmi.
Michal Kaliňák
hovorca ministra
Didaktické pomôcky sú súčasťou národného projektu „Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“, ktorý je financovaný z operačného programu Vzdelávanie. Projekt realizuje Metodicko-pedagogické centrum, priamo riadená organizácia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Prihlásiť sa doň mohla každá základná škola, ktorú navštevuje viac ako 20 % žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Výsledkom je 27 617 žiakov, ktorí sa budú môcť vďaka poskytnutým pomôckam v nasledujúcich mesiacoch v škole venovať svojim obľúbeným činnostiam.
Každá škola si mohla zostaviť didaktický balíček podľa svojich potrieb a zamerania krúžkov, a to v hodnote 10 tisíc eur. Riaditeľka základnej školy vo Veľkom Šariši Alena Vargová ho vníma pozitívne: „Tento Národný projekt obohatil našu materiálno-technickú základňu školy o kvalitnú didaktickú techniku a učebné pomôcky, ktoré vieme využívať počas celodenného výchovno-vzdelávacieho procesu. Vďaka projektu sme otvorili nové oddelenie Školského klubu detí pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a získali sme dvoch asistentov učiteľa, ktorí sú obrovským prínosom pri práci s týmito deťmi. Vďaka dôslednej práci našich učiteľov sa zlepšila príprava na vyučovanie. Venujú jej pravidelný čas počas záujmovej činnosti.“
Hlavnou aktivitou projektu je zavedenie celodenného výchovného systému na základných školách, čo v praxi znamená zapojenie čo najväčšieho počtu detí do popoludňajších krúžkov a rôznorodých záujmových útvarov, ako sú napríklad Varíme, pečieme, Tvorivá dramatika, Tvorivé spracovanie materiálu či športové aktivity. „Cieľom projektu je zaujímavou a inovatívnou formou udržať deti čo najdlhšie v škole, umožniť im popoludňajšiu prípravu na nasledujúci deň potrebnú k zlepšeniu ich prospechu a venovať sa aktivitám, ktoré ich zaujímajú, dlhší čas,“ uviedla manažérka Eva Kaduková.
Ďalšou významnou aktivitou projektu je vzdelávanie učiteľov základných škôl s cieľom zlepšiť ich pripravenosť pri práci so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia. Do vzdelávania sa môže zapojiť každý učiteľ. Metodicko-pedagogické centrum navyše zverejnilo výzvu na tvorbu 1 000 učebných zdrojov pre žiakov. Učitelia projektových základných škôl budú za honorár vytvárať inovatívne učebné zdroje k voliteľným predmetom a záujmovým útvarom.
Vytvorených tak bude 400 pracovných miest na pozíciu pedagogický asistent, ktorým bude v rámci rozpočtu projektu hradená mzda v plnej výške. Asistenti učiteľa budú pomáhať pedagógom a vo svojej agende budú mať aj starostlivosť o komunikáciu medzi žiakom, školou a rodičmi.
Michal Kaliňák
hovorca ministra
Aktuálne témy
- Jarné prázdniny
- Dodatok č. 2 k VP pre žiakov ZŠ so ŠVVP
- Platové tarify v školstve od 1. 1. 2019
- Informačná platforma o Brexite
- Hľadáme hodnotiteľov pre OP Ľudské zdroje
- Nová smernica k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov
- Dodatok č. 1 k VP pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
- Pedagogicko-organizačné pokyny na školský rok 2018/2019 + dodatky
- Vzdelávacie štandardy pre nemecký jazyk pre školy s vyučovaním nemeckého jazyka
- Vzdelávacie štandardy pre ruský jazyk pre školy s vyučovaním ruského jazyka
- RUP pre gymnáziá - národnostné menšiny
- Dodatok č. 3 k ŠVP pre gymnáziá
- VP pre deti so zdravotným znevýhodnením - predprimárne vzdelávanie
- RUP pre žiakov ZŠ s vývinovými poruchami učenia - VJ národnostnej menšiny
- Dodatky k RUP a ŠVP pre ZŠ
Rýchly prístup
- Výzvy – Štrukturálne fondy EÚ
- Dotácie MŠVVaŠ SR
- Veda a technika na VŠ (VEGA, KEGA)
- Akreditácie
- Financovanie regionálneho školstva
- Štátne a školské vzdelávacie programy
- Verejné obstarávanie
- Uznávanie dokladov o vzdelaní zo zahraničia
- Petície
- Slobodný prístup k informáciám
- Informácie pre rodičov a žiakov
- Informácie pre zamestnancov rezortu
- Voľné pracovné miesta
- Odporúčania pre rodičov pri výbere materskej školy
- Duálne vzdelávanie
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
Iné stránky
- Agentúra na podporu výskumu a vývoja
- Antidopingová agentúra SR
- Centrum vedecko-technických informácií SR
- Domov Speváckeho zboru slovenských učiteľov
- Iuventa - Slovenský inštitút mládeže
- Metodicko-pedagogické centrum
- Národný ústav celoživotného vzdelávania
- Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania
- Štátna školská inšpekcia
- Štátny inštitút odborného vzdelávania
- Štátny pedagogický ústav
- Výskumná agentúra
- Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
- Centrálny informačný portál pre výskum, vývoj a inovácie
- Edičný portál
- Školský šport
-
eTwinning
- EPALE – Elektronická platforma vzdelávania dospelých v Európe