Navigácia

„Čo som Ti dal, to mi raz vrátiš“

     Tak znie "headline" aktuálne spúšťanej mediálnej kampane, prostredníctvom ktorej chce Antidopingová agentúra (ADA) SR upozorniť na problematiku dopingu v športe a šíriť osvetu medzi mladými slovenskými športovcami a následne aj medzi širokou verejnosťou. Kampani svoju tvár prepožičali aj známi slovenskí športovci Danka Barteková, Peter Sagan, Matej Tóth a Peter Gelle.
     Za posledné štyri roky (2012 - 2015) bolo na Slovensku zaevidovaných 46 porušení antidopingových pravidiel. Okrem toho od začiatku tohto roka sme svedkami negatívnych udalostí, keď sa mnoho športovcov dostalo do zlého svetla v súvislosti s braním nepovolených látok užívaných systematicky alebo z nevedomosti. Pri príležitosti blížiacich sa olympijských a paralympijských hier v Rio de Janeiro 2016 využíva ADA SR príležitosť poukázať na myšlienku čistého športu bez dopingu.
AD1     „Doping je nehmatateľným pojmom, veľa ľudí si nevie presne predstaviť, čo sa za ním skrýva. Či už je to branie tabletiek, injekcie alebo podvádzanie pri dopingovej kontrole. Preto sme sa v kampani rozhodli použiť konkrétnu tvár Mr. Dopa, čím naše posolstvo získava na sile“, vysvetlila  bližšie kreatívnu myšlienku kampane riaditeľka Antidopingovej agentúry SR Žaneta Csáderová.  
     „Silu posolstvu negatívneho hrdinu Mr. Dopa dopĺňa aj headline „Čo som Ti dal, to mi raz vrátiš““, doplnila Csáderová a vysvetlila, že športovci si často neuvedomujú, že hoci na začiatku im doping možno pomôže k úspechu, no nie je to zadarmo. Časom za všetko tvrdo zaplatia, svojím zdravím, dobrou povesťou, no aj zničeným životom.
     S výzvou „Je to na tebe. Povedz dopingu NIE “ uzatvárajú myšlienku spotov ambasádori kampane známi slovenskí športovci, strelkyňa Danka Barteková, cyklista Peter Sagan, majster sveta v chôdzi Matej Tóth a rýchlostný kanoista Peter Gelle.
Kampaň boja proti dopingu v športe jednoznačne podporujú aj ďalší športovci, Richard Nagy, Alexandra Longová a Michaela Pešková, ktorí sú za čistý šport bez dopingu a použitia zakázaných látok, ako aj súťaživosť v duchu fair play.
     Partnermi mediálnej kampane sa stali Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, Národné športové centrum, Vojenské športové centrum Dukla Banská Bystrica, Športové centrum polícia, Slovenský olympijský výbor a Rozhlas a televízia Slovenska, ktorá spoty odvysiela bezplatne vo verejnom záujme.
     Mediálna kampaň „Je to na tebe. Povedz dopingu NIE“ štartuje od prvého júla a nasadená bude v podobe televíznych, rozhlasových spotov, v online prostredí na facebooku, youtube i prostredníctvom šírenia slovenskými športovcami a športovými zväzmi.
     Antidopingová agentúra SR plánuje pokračovať v šírení osvety aj počas olympiády v Rio 2016, na odborných konferenciách počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ a po skončení kampane prostredníctvom výchovno-vzdelávacích aktivít, prezentácií na konferenciách a na rôznych športových podujatiach.
 
Kampaň štartuje na stránke: http://www.mrdop.sk/.
Video ku kampani: https://www.youtube.com/results?search_query=povedz+dopingu+nie .

Facebook Zdieľať
Skočiť na začiatok stránky