B. Analýzy a komentáre
- Analýza 01/2025 - Odliv mozgov III: Vráť mi tie hviezdy
- Komentár 02/2024 - Zostaň doma, zostaň pozadu? Vývoj nerovností vo vzdelávaní a dopady pandémie COVID-19 na výsledky škôl
- Komentár 01/2024 - Učený nikto z neba nespadol: Nedostatok učiteľov z pohľadu odbornosti vyučovania
- Komentár 04/2023 - Už mi, lásko, není dvacet let: Starnutie učiteľskej populácie
- Komentár 02/2023 - Nezaškolení: Dôvody nízkej účasti detí na predprimárnom vzdelávaní
- Komentár 03/2023 - Absolventi vysokých škôl v čase pandémie: Vysokoškolská kohorta 2019/2020 na trhu práce rok po ukončení štúdia
- Komentár 01/2023 - Prognóza počtu žiakov a učiteľov podľa okresov do roku 2030
- Komentár 02/2022 - Možnosti regionálneho odmeňovania pedagogických a odborných zamestnancov v školstve
- Komentár 01/2022 - Absolventi stredných škôl v čase pandémie
- Komentár 02/2021 - Odliv mozgov II: Za siedmimi horami
- Komentár 01/2021 - Riaditelia: Dvakrát a dosť?!
- Komentár 04/2020 - Riziková skupina
- Komentár 03/2020 - Odliv mozgov I: Necestuj tým vlakom!
- Komentár 02/2020 - Hlavné zistenia z dotazníkového prieskumu v základných a stredných školách o priebehu dištančnej výučby v školskom roku 2019/2020
- Komentár 01/2020 - Ako v čase krízy zabezpečiť prístup k vzdelávaniu pre všetky deti
- Komentár 03/2019 - Atraktivita učiteľského povolania
- Komentár 02/2019 - Držím ti miesto
- Komentár 01/2019 - Quo vadis
- Komentár 02/2018 - Encyklopedizmus náš každodenný
- Komentár 01/2018 - Mať volá
- Komentár 04/2017 – Tajomstvo zlatého rezu
- Komentár 03/2017 - (Ne)preferované odbory
- Komentár 02/2017 - PISA 2015: Porovnanie vybraných charakteristík vzdelávacích systémov
- Komentár 01/2017 - Povolanie robot
- Komentár 04/2016 - EAG 2016: Vybrané údaje o Slovensku
- Komentár 03/2016 - Bez kreditov neodídem
- Komentár 02/2016 - Nesúlad v zručnostiach
- Komentár 01/2016 - Zviazané učebnice
- Komentár 04/2015 - Možnosti zvyšovania platov učiteľov
- Komentár 03/2015 - Papier nepustí? Analýza nadbytočnej administratívnej záťaže v školách