Ministerstvo školstva ocenilo učiteľov, ktorí vytvorili pre žiakov digitálne učebné kolekcie
Splnomocnenec ministra pre koordináciu regionálneho školstva Slavomír Partila vo štvrtok 22. mája 2025 ocenil výnimočných pedagógov, ktorí sú inšpiratívnym príkladom toho, ako možno digitálne technológie zmysluplne využívať vo vzdelávaní. Učitelia, ktorí sa zapojili do tretieho ročníka súťaže Príklady dobrej praxe na Viki 2025, vytvorili digitálne kolekcie vhodné pre výučbu viacerých predmetov v materských a základných školách.

„Poďakovanie patrí všetkým učiteľom, ktorí vo svojich inovatívnych učebných kolekciách prepojili kurikulárne ciele s modernými digitálnymi nástrojmi. Ich práca je dôkazom toho, že slovenské školstvo má pedagógov s odvahou meniť veci k lepšiemu,“ uviedol splnomocnenec ministra pre koordináciu regionálneho školstva Slavomír Partila.
Víťazné digitálne kolekcie vynikajú nielen odbornou kvalitou, ale predovšetkým praktickým využitím v každodennej výučbe. Učitelia spracovali v rámci súťaže široké spektrum tém, ktoré podporujú spoluprácu, bádanie, samostatné myslenie žiakov a predovšetkým prinášajú radosť z učenia. Pri tvorbe využívali rôznorodé nástroje, ako sú interaktívne cvičenia, 3D modely, či videá, a to všetko v prostredí platformy Viki (Centrálne úložisko digitálneho edukačného obsahu ministerstva školstva pre materské, základné a stredné školy).
Digitálne technológie dnes nie sú len doplnkom výučby, ale stávajú sa základným nástrojom na podporu aktívneho učenia, kritického myslenia a rozvoja digitálnych zručností žiakov aj učiteľov. Práve ocenení učitelia ukazujú, ako možno digitálne technológie sprístupniť deťom hravo, zmysluplne a s rešpektom k ich individuálnym potrebám.
Ocenené učebné kolekcie sú dostupné po prihlásení cez RIAM konto v platforme Viki, rovnako ako kvalitné materiály z predchádzajúcich ročníkov. Platforma Viki sa aj vďaka digitálnych kolekciám vytvoreným učiteľmi v súťaži stáva otvorenou databázou kvalitného digitálneho edukačného obsahu, ktorý môžu učitelia voľne prezerať, inšpirovať sa a využívať vo svojej pedagogickej praxi.
Výsledky súťaže:
Kategória - materské školy
- Veronika Štefaňáková – Materská škola, Mierová 15, Spišská Belá
- Adriana Makó Gerová – Materská škola Kamenná Poruba,
- Lenka Šantová – Základná škola s materskou školou Michala Sopiru, Radvaň nad Laborcom
Kategória – 1. cyklus základné a špeciálne školy
- Emília Poláčiková – Základná škola Pavla Országha Hviezdoslava, Trstená
- Erika Kutľáková – Základná škola s materskou školou Rudolfa Dilonga, Trstená
- Lucia Čižmárová – Základná škola s materskou školou Švábovce
Kategória – 2. cyklus základné a špeciálne školy
- Milada Provazníková – Spojená škola sv. Františka Assiského, Malacky
- Anikó Kázmérová – Základná škola s vyučovacím jazykom maďarským, Holice
- Zuzana Urbániková – Základná škola, Hodžova 37, Trenčín
Kategória – 3. cyklus základné a špeciálne školy
- Jana Štrbová – Základná škola sv. Vincenta, Ružomberok
- Ing. Alžbeta Galliková – Základná škola s materskou školou Slovenská Ves
- Lucia Voborníková – Cirkevná základná škola s materskou školou sv. Petra a Pavla, Belá nad Cirochou
Tretí ročník súťaže Príklady dobrej praxe na Viki 2025 prebiehal od 14. marca do 30. apríla 2025. Zapojiť sa do nej mohli pedagogickí a odborní zamestnanci materských škôl, základných a špeciálnych škôl. Súťaž prebiehala v štyroch kategóriách a prvé tri víťazné práce z každej kategórie získali od ministerstva školstva finančnú odmenu a bezplatné licencie pre svoje školy od partnerov súťaže.
Facebook Zdieľať