Minister Plavčan diskutoval so školskými odborármi v Kežmarských Žľaboch

Otázka zvýšenia platov v roku 2017, platové zvýhodnenie začínajúcich pedagógov i podpis spoločného memoranda boli včera témami diskusie ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR Petra Plavčana so školskými odborármi v Kežmarských Žľaboch. Zišli sa tam na pléne Združenia vysokých škôl a priamo riadených organizácií OZ pracovníkov školstva a vedy na Slovensku.
Minister Plavčan účastníkom opätovne zopakoval ponuku na zvýšenie platov od 1. septembra 2017 o 6 percent. „Rozpočet rezortu bol zvýšený o viac ako 200 miliónov eur, pričom 150 – 160 miliónov z nich môžeme použiť na zvyšovanie platov a rozbehnutie reformy vzdelávania“, pripomenul minister. S odborármi sa zhodol, že konečné percento rastu platov pedagogických a odborných zamestnancov i termín zvýšenia môžu ešte ovplyvniť výsledky kolektívneho vyjednávania.
Minister Peter Plavčan sa dotkol aj otázky zvýšenia atraktívnosti učiteľského povolania. Okrem zlepšenia postavenia pedagógov v spoločnosti podľa neho ide aj o nízke nástupné platy. „Urobím všetko preto, aby sme našli spôsob, ako dodatočne pomôcť aj začínajúcich učiteľom“.
V diskusii bola takisto navrhnutá možnosť podpisu spoločného memoranda medzi rezortom školstva a školskými odborármi, ktoré by upravilo vzájomnú spolupráci oboch partnerov.
Minister Plavčan účastníkom opätovne zopakoval ponuku na zvýšenie platov od 1. septembra 2017 o 6 percent. „Rozpočet rezortu bol zvýšený o viac ako 200 miliónov eur, pričom 150 – 160 miliónov z nich môžeme použiť na zvyšovanie platov a rozbehnutie reformy vzdelávania“, pripomenul minister. S odborármi sa zhodol, že konečné percento rastu platov pedagogických a odborných zamestnancov i termín zvýšenia môžu ešte ovplyvniť výsledky kolektívneho vyjednávania.
Minister Peter Plavčan sa dotkol aj otázky zvýšenia atraktívnosti učiteľského povolania. Okrem zlepšenia postavenia pedagógov v spoločnosti podľa neho ide aj o nízke nástupné platy. „Urobím všetko preto, aby sme našli spôsob, ako dodatočne pomôcť aj začínajúcich učiteľom“.
V diskusii bola takisto navrhnutá možnosť podpisu spoločného memoranda medzi rezortom školstva a školskými odborármi, ktoré by upravilo vzájomnú spolupráci oboch partnerov.
Facebook Zdieľať