» Aktuality » Rezort školstva navštívila vysoká komisárka OBSE Astrid Thors

Rezort školstva navštívila vysoká komisárka OBSE Astrid Thors
17.05.2016

Štátny tajomník Peter Krajňák prijal na pôde Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR vysokú komisárku pre národnostné menšiny Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe Astrid Thors.
Témou stretnutia bol aktuálny stav v oblasti vzdelávania národnostných menšín a plány nového vedenia rezortu v tejto oblasti. Osobitne sa komisárka zaujímala o problematiku avizovanej optimalizácie siete škôl s prihliadnutím na menšinové školstvo a hodinovú dotáciu materinských jazykov národnostných menšín v rámci inovovaných štátnych vzdelávacích programov.
Peter Krajňák na rokovaní zdôraznil, že vzdelávanie národnostných menšín považuje ministerstvo školstva i celá vláda za jednu zo svojich priorít, čo sa odzrkadlilo aj v znení programového vyhlásenia vlády. Pani Astrid Thors informoval o pripravenej legislatívnej úprave, ktorá má za cieľ zachovať málotriedne školy s ročníkmi 1. - 4.
Okrem toho oboznámil štátny tajomník zástupcov OBSE s ďalšími zamýšľanými krokmi rezortu na zlepšenie situácie vo vzdelávaní detí a žiakov z národnostných menšín, ktorými sú napríklad rozvoj zatiaľ slabo rozvinutého školstva pre rómsku menšinu či príprava koncepcie výučby rusínskeho jazyka.
Obe strany sa na stretnutí dotkli aj otázky inkluzívneho vzdelávania a problematiky zaraďovania najmä rómskych žiakov do špeciálnych škôl. Peter Krajňák v tejto súvislosti spomenul pripravovaný projekt zameraný na vytipované regióny, na ktorom ministerstvo spolupracuje so splnomocnencami vlády i svojimi priamo riadenými organizáciami – Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie, Metodicko-pedagogickým centrom a Štátnym pedagogickým ústavom. „Ako pilotný model v súčasnosti rozpracúvame okres Kežmarok, avšak chceme, aby inkluzívne vzdelávanie bolo prirodzenou súčasťou nášho školského systému“, uviedol štátny tajomník.
Témou stretnutia bol aktuálny stav v oblasti vzdelávania národnostných menšín a plány nového vedenia rezortu v tejto oblasti. Osobitne sa komisárka zaujímala o problematiku avizovanej optimalizácie siete škôl s prihliadnutím na menšinové školstvo a hodinovú dotáciu materinských jazykov národnostných menšín v rámci inovovaných štátnych vzdelávacích programov.
Peter Krajňák na rokovaní zdôraznil, že vzdelávanie národnostných menšín považuje ministerstvo školstva i celá vláda za jednu zo svojich priorít, čo sa odzrkadlilo aj v znení programového vyhlásenia vlády. Pani Astrid Thors informoval o pripravenej legislatívnej úprave, ktorá má za cieľ zachovať málotriedne školy s ročníkmi 1. - 4.
Okrem toho oboznámil štátny tajomník zástupcov OBSE s ďalšími zamýšľanými krokmi rezortu na zlepšenie situácie vo vzdelávaní detí a žiakov z národnostných menšín, ktorými sú napríklad rozvoj zatiaľ slabo rozvinutého školstva pre rómsku menšinu či príprava koncepcie výučby rusínskeho jazyka.
Obe strany sa na stretnutí dotkli aj otázky inkluzívneho vzdelávania a problematiky zaraďovania najmä rómskych žiakov do špeciálnych škôl. Peter Krajňák v tejto súvislosti spomenul pripravovaný projekt zameraný na vytipované regióny, na ktorom ministerstvo spolupracuje so splnomocnencami vlády i svojimi priamo riadenými organizáciami – Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie, Metodicko-pedagogickým centrom a Štátnym pedagogickým ústavom. „Ako pilotný model v súčasnosti rozpracúvame okres Kežmarok, avšak chceme, aby inkluzívne vzdelávanie bolo prirodzenou súčasťou nášho školského systému“, uviedol štátny tajomník.
Aktuálne témy
- Jarné prázdniny
- Dodatok č. 2 k VP pre žiakov ZŠ so ŠVVP
- Platové tarify v školstve od 1. 1. 2019
- Informačná platforma o Brexite
- Hľadáme hodnotiteľov pre OP Ľudské zdroje
- Nová smernica k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov
- Dodatok č. 1 k VP pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
- Pedagogicko-organizačné pokyny na školský rok 2018/2019 + dodatky
- Vzdelávacie štandardy pre nemecký jazyk pre školy s vyučovaním nemeckého jazyka
- Vzdelávacie štandardy pre ruský jazyk pre školy s vyučovaním ruského jazyka
- RUP pre gymnáziá - národnostné menšiny
- Dodatok č. 3 k ŠVP pre gymnáziá
- VP pre deti so zdravotným znevýhodnením - predprimárne vzdelávanie
- RUP pre žiakov ZŠ s vývinovými poruchami učenia - VJ národnostnej menšiny
- Dodatky k RUP a ŠVP pre ZŠ
Rýchly prístup
- Výzvy – Štrukturálne fondy EÚ
- Dotácie MŠVVaŠ SR
- Veda a technika na VŠ (VEGA, KEGA)
- Akreditácie
- Financovanie regionálneho školstva
- Štátne a školské vzdelávacie programy
- Verejné obstarávanie
- Uznávanie dokladov o vzdelaní zo zahraničia
- Petície
- Slobodný prístup k informáciám
- Informácie pre rodičov a žiakov
- Informácie pre zamestnancov rezortu
- Voľné pracovné miesta
- Odporúčania pre rodičov pri výbere materskej školy
- Duálne vzdelávanie
- Ochrana osobných údajov v rezorte školstva
Iné stránky
- Agentúra na podporu výskumu a vývoja
- Antidopingová agentúra SR
- Centrum vedecko-technických informácií SR
- Domov Speváckeho zboru slovenských učiteľov
- Iuventa - Slovenský inštitút mládeže
- Metodicko-pedagogické centrum
- Národný ústav celoživotného vzdelávania
- Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania
- Štátna školská inšpekcia
- Štátny inštitút odborného vzdelávania
- Štátny pedagogický ústav
- Výskumná agentúra
- Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie
- Centrálny informačný portál pre výskum, vývoj a inovácie
- Edičný portál
- Školský šport
-
eTwinning
- EPALE – Elektronická platforma vzdelávania dospelých v Európe