Navigácia

Osvedčené aktivity na pomoc rómskym deťom pokračujú

     Rómske deti už druhý rok začínajú školskú dochádzku lepšie pripravené. Postaral sa o to národný projekt na pomoc predškolákom z marginalizovaných rómskych komunít (MRK). Metodicko-pedagogické centrum sa rozhodlo v tejto osvete pokračovať a predĺžiť realizáciu podporných aktivít o tri mesiace.
     Aktivity národného projektu Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy (MRK2) mali byť pôvodne ukončené v auguste tohto roka. Vďaka pozitívnemu ohlasu učiteliek zo 110 materských škôl zapojených do projektu umožnil riadiaci orgán operačného programu Vzdelávanie ich predĺženie do konca novembra 2015. Jednou z nich je aj preplácanie mzdy pedagogickým asistentom. V súčasnosti ich vďaka projektu v materských školách pôsobí 161. Tí pomohli viac ako 2 000 rómskym škôlkarom a terajším školákom.
     Základnou úlohou asistenta je napomáhať učiteľkám pri práci hlavne individuálnym prístupom k dieťaťu. „Asistenti plnia dôležitú úlohu pri uľahčovaní adaptácie dieťaťa z MRK na prostredie školy, pri prekonávaní jeho počiatočných jazykových a sociálnych bariér, navštevujú rodiny detí a spoznávajú ich sociálne pomery,“ hovorí manažérka projektu Ivana Kirkov.
     V materskej škole v Hanušovciach pracuje už dva roky pedagogická asistentka Lenka Katriňáková. „Lenka je Rómka a veľmi nám pomáha i v tom, že deti začali rozumieť nám a my im,“ konštatuje riaditeľka Silvia Hrehová. 
     Pravidelnej dochádzke detí zo vzdialenejších osád napomáha aj preplácanie cestovného a sprevádzanie dieťaťa. Sprievodca dieťa ráno vyzdvihne, odovzdá učiteľke a po vyučovaní ho zas bezpečne privedie rodičom. „Nezabúdame ani na tieto deti, ktoré bývajú vzdialenostne ďalej od Luníka IX. a inak by školu nemohli navštevovať. Pomocou projektu je im to umožnené,“ hovorí Anna Klepáčová, riaditeľka MŠ v Košiciach.

Facebook Zdieľať
Skočiť na začiatok stránky